korvinification (korvinification) wrote,
korvinification

Східні Ґорґани. День 3, 4 і 5

Карпати | Серпень 2017

Маршрут: с. Татарів - вдсп. Женецький - полонина Хом'яків - г. Синяк - г. Малий Ґорґан - полонина Блажів - долина річки Зубринка - долина річки Зелениця - пер. Переслоп - вдсп. Дівочі сльози - м. Яремче

Дощ не вщухав десь до дев'ятої ранку, тим самим відмінивши запланований підйом о шостій.
Сонце піднялося достатньо високо, що зазирнути в долину Зубринки. Довколишній ліс був вкритий дощовими краплинами, що сяяли в ранковому сонці мов смарагди. Настрій був чудовий. Дорога на сьогодні планувалася легкою, порівняно з вчорашньою, тож збирання наметів і приготування сніданку трохи затягнулося.

Погода радувала рівно до моменту, коли ми зібрали рюкзаки і були готові виходити. Піднявся прохолодний вітер, з’явилися хмари.

В переходах рівними дорогами є свій особливий шарм. Звичайно, якщо довго лосячити по рівнині це сильно вимотує (згадую наш марш від Заросляка до Глобуса в 2014 році, коли значна частина групи була буквально ніяка від втоми), проте якщо йти неспішно та ще й в чудовій компанії, це означає або цікаве спілкування. Ну бо ж ви йдете поруч один з одним. Або гру в «контакт», «топ-5», або що.

В такому неспішному темпі і минули два наші наступні дні.

До запланованого біля порогів обіду ми встигли кілька разів стати на привал, обійти і перестрибнути зо три десятка калюж, поїсти малину і ожину.

Біля порогу розташоване облаштоване місце відпочинку: навіси, столик, смітники. І місце для кількох невеликих наметів, які можна вліпити на не витоптаних залишках трав'яного покриву. Бажаючі тут змогли скористатися послугами прохолодного карпатського душу «під водоспадом».

Цей обід відкрив чудову комбінацію арахісу, хлібу та паштету.

Після обіду ми познайомилися з народною творчістю місцевих аборигенів-туристів, які в дєбрях карпатської природи притарабанили відерце фарби, щоб намалювати на конструкції трубчастого мосту інтернаціональне слово з трьох літер.

За планом ми б мали не доходити до порогів, а звернути направо і піднятися на хребет паралельний хребту Малий Ґорґан – Синяк, та Макс прийняв рішення спростити маршрут. Тож у пошуках місця для ночівлі ми йшли дорогою, затримуючись у кущів ожини, яка тут росла обабіч дороги і мала апетитно-м'ясистий вигляд вимахавши до розмірів накачаного цукром джмеля.

Ландшафт долини псували нафтові вишки, що виглядали серед цього краю рекреації ніби витягнутими з дикого заходу. Так і уявляю собі гуцулів в капелюхах і широких ковбойських штанях, котрі прогулюються поруч з нафтовими вишками. Та подейкують, що усі ці вишки належать одній з відомих приватних компаній, а аж ніяк не місцевим жителям.

Місце для ночівлі знаходимо майже не випадково, одразу після переходу по мосту на інший бік Зубринки. Тут, на крутому схилі серед дерев сховалося облаштоване місце відпочинку з високим мурованим кострищем і столиком з навісом десь на 20 персон.

Поки народ витягає з рюкзаків усе необхідне для нічлігу й вечері, я відкіпляю від наплічника намет та відправляюся в ліс по «лопатнік» - гілля смерек з якого буде зроблена підстилка під намет. Збирання гілля справа невдячна, смереки і ялини відчайдушно колються через рукавичку, а купа, необхідна для покриття всієї площі під наметом, набирається вкрай повільно. Ще й з боку стоянки долунає сміх, а це означає, що я пропускаю щось цікаве. Зібравши достатню кількість гілля, тягну його до місця встановлення намету. Разом з Альоною і Дашею розставляємо наш намет.

Далі ми розпалили багаття в кострищі. На цій стоянці пощастило: непоганий запас зрубаних гілок був поруч.

Вечір був прохолодний, вчорашня злива добряче скинула температуру. Ми повечеряли і
насолоджувалися видом зоряного неба лежачи на карєматах і витягнувши до багаття ноги. Час від часу в когось починали диміти капці :)

Тієї ночі мені на сон часу виявилося замало, певно далися взнаки посиденьки до останнього на зміні в Глобусі. Тож від самого збору наметів і аж до десятихвилинного дрімання на рюкзаках на підйомі на перевал я себе відчував не в своїй тарілці.

Ми повернулися дорогою назад до порогів, а звідти маркованою стежкою вийшли на перевал, звідки починався спуск до Яремче і водоспаду Дівочі сльози. На останньому сегменті спуску з’явився мобільний зв’язок, якого не було останні кілька днів.

На обід ми зупинилися біля водоспаду, зайнявши верхню лаву з навісом. Проявивши неабияку вправність я потягнувся за бутербродом і прикінчив банку горошку, шляхом виливання їх на щойно висушені штани сусіда. У виправдання скажу, горошок популярністю не користувався :)

А далі магія походу танула: торгові ятки, сувенірні крамниці, натовп відпочиваючих. Усі атрибути карпатського міста-курорта.

Пообідали в старій колибі, неподалік від неї стали на ночівлю.

Частина групи пішла за сувенірами, Альона пішла спати, Діма лишився чергувати в таборі. А я сів чистити спорядження, а як закінчив відправився за смаколиками до вечері.

Багаття на тій діляці розпалити можливості не було. Через банальну відсутність палива. Прилаштований на трекпалку ліхтар давав світло, та не грів.

Ми зібралися в найбільшому наметі, де одразу стало тепло. Від тепла мене почало хилити в сон, якому опиратися не було бажання, тож значну частину гри я проспав.

Наступного ранку нас чекала сауна. Поснідавши в гарній колибі, ми попарилися змивши з себе пил карпатських доріг. А далі трансфер відвіз нас до Івано-Франківська, де після традиційної піцерії бажаючи ще встигли зробити променад вечірнім містом з прохолодним морозивом.

Далі був потяг. А наступного ранку – Київ.

Так завершився мій кращий похід цього літа.

Наша стоянка

Брід через Зубринку

Виходимо на маршрут

Обід біля порогів

Тетянка :)

Місце відпочинку

Нафтові вишки

Сінокоси

На вершині скелі - наша стоянка

Ранок наступного дня

Дорога в Яремче

Tags: Карпати, Східні Ґорґани, Україна, гори, літо, похід, Ґорґани

Anonymous comments are disabled in this journal

Your IP address will be recorded